Utazás:Budapest-Keszthely-Opatija

A nyári képeket nézegetve, arra gondoltam írok egy rövid kis posztot Opatijaról, mivel Magyarországról autóval is olyan könnyű megközelíteni, ezért ha még nem voltatok hátha kedvet kaptok hozzá.

Autóval, kis megállással Budapestről kb 5 óra az út. Mi Keszthelyen úgy döntöttünk teszünk egy kitérőt és megnéztük a Festetics Kastélyt, hiszen az autós út előnye a rugalmasság😊. Épp ingyenes nap volt, így duplán megérte betérni. Én már nagyon régen jártam ott, ezért nagyon élveztem. Gyönyörű a kastély, a park és mindenki nagyon kedves és előzékeny.

A kastélyba lehet külön fotó jegyet váltani és azzal fotózni, videózni. Épp tárlatvezetés volt egy csoportnak, így abba belehallgatóztunk, mert audioeszközt épp nem lehet bérelni elektronikus tárlatvezetéshez. Mindet kiadták. Kipróbáltuk a kávézót is, így kb 2 órát töltöttünk ott. A kastély mellett több múzeum és vele szemben a vadászati múzeum is megtalálható, egy mini gyerek vasúttal, így akár egy egész napot is el lehet ott tölteni.

Így az utazásunk kicsit hosszabb lett, mint 5 óra, és a Horváth oldalon is le volt zárva az autópálya egy része, ami szinten lassított. Viszont nem volt dugó. Jó napon mentünk (hétfő) és jöttünk (péntek). A Horváth oldalon még mindig fizetős kapuk vannak, amit azért érdemes lenne átgondolniuk, mert ez le tudja olykor lassítani a forgalmat.

Mi Opatijában az Amadria Park Hotel komplexumban szálltunk meg. A szállodának több épülete van. A Royal a legszebb, először azt hittem itt leszünk és kicsit csalódottan állapítottam meg, hogy nem. Na jó, nem kicsit voltam csalódott. A második legjobb hotelük a Grand Hotel 4 Opatijska Cvijeta. Ebben volt a szállásunk, terasszal és tengerre néző kilátással egész kellemes, bár a bútorzat látott már jobb napokat és a fürdőszobára is ráfért volna már egy kis felújítás, de tiszta és rendezett volt. És ami a legfontosabb, minden nap takarítottak. A szállást 2 nappal érkezés előtt foglaltuk le, így lehet, hogy van ennél jobb szobájuk is, csak nekünk ez maradt.

A büféreggeli nagyon jó volt, kicsit Toszkán hangulatú volt az étterem, benti és kinti résszel. Az alkalmazottak nagyon kedvesek. A szállodának van saját Spa részlege 2 szinten, külső belső medencével és alatta található a Royal beach ami ugyan nyitott, de a szállodához tartozik és külsősök nem nagyon jártak be. Volt ott kisgyerekeknek pancsoló medence is. Ha ránéztem mindig eszembe jutott, hogy elhozhattuk volna a lányunk is. Igazai anyai bűntudat. Sokszor elfáradsz mikor veled van, és mikor végre lenne egy kis időd nélküle, akkor elkezd iszonyatosan hiányozni és már bánod, hogy nem vitted magaddal.

A tengerpartot bejáró sétány is pont alattunk húzódott, így viszonylag gyorsan tudtuk be barangolni a partot és minden látnivalóhoz nagyon közel voltunk, ami a betegségem miatt előnyös is volt, mert olyan sokat azért nem tudtam mászkálni. Viszont meg volt ennek az az előnye, hogy tényleg sokat pihentem😊 és nem pakoltam tele a napokat programokkal😁.

Az Amadria Hotel Park komplexumhoz tartozott még néhány külső étterem, játszótér, egy izgalmas tengerre néző terasz a Royal és a mi szállodának között, amit rajtuk kívül szinte senki sem használt. Szerveztek a szállodából klasszik autós utakat is a környék bejárására. Emellett be lehetett fizetni hajós utakra is a kikötőben, ami szintén nagyon közel (5 perc séta) volt. Üvegaljú hajókkal vitték a turistákat. Nem tudom közel 40 fokban ez a legjobb program-e, de úgy láttam este is indítottak ilyen hajókat. Oh igen, ezt azért láttam, mert a teraszunkrol szinte az egész öböl belátható volt.

A legjobb étel az Osteria da Ugo-ban volt, ami szintén a szállodához tartozott és ezért ott 10% kedvezményt is kaptunk (és itt van a városban a legjobb sör is). Vacsorát máshol is kiprobaltunk, pl. a Lido beachen is, de meg sem közelítette az Osteria da Ugo-t.

Mivel beteg voltam sokat nem mászkaltunk a városon kívül. A várososn belül pedig van néhány látnivaló, például a szép park, jól néz ki a Lido beach, a szabadtéri színpad, de azért ez inkább tengerparti pihenős hely😊 kevesebb programmal és sok pihenéssel. Főleg azoknak ajánolm, akik nyugiban ki akarnak kapcsolni és feltöltődni.